Herkesin bildiği üzere pazarlama sektörü sürekli gelişiyor ve çok farklı stratejiler çok farklı şekillerde uygulanıyor. Neredeyse her gün yeni bir trend, farklı bir pazarlama yöntemi geliştiriliyor. Bunları takip etmek elbette zor fakat bu işin temel taşlarını öğrenir ve oturtursanız bu yenilikleri öğrenme ve adapte olmanız o kadar kolay olacaktır. Pazarlama Gurusu olan Philip Kotler’in bu temel taşları kavramanızı sağlayacak 6 kitaptan bahsedelim biraz.

1) Pazarlama 4.0 Gelenekselden Dijitale Geçiş

Dünya’nın önünde saygı ile eğildiği bir pazarlama gurusu olan Philip Kotler’in bu kitabı ile geleneksel ve klasik pazarlama yöntemlerini bir kenara bırakarak, okuyucularına sağladığı yeni dünya vizyonu ile onların daha farklı düşünmesini sağlıyor.

2) A’dan Z’ye Pazarlama

Yeni pazarlama Dünyasında var olabilmek için artık ürünün satışını değil, ürünün müşterilerle temasa geçtiği her anı ve yeri takip etmek ve yakalamak gerekiyor! Kotler bu kitabında 80 tane kavramı ele alarak nasıl daha iyi olabileceğinizi söylüyor!

3) Yoksulluğa Karşı Sosyal Pazarlama

Kolter ve Nancy R. yoksulluğu farklı ve güçlü bir bakış açısından değerlendiriyorlar: tabii ki de pazarlamacının bakış açısından.

Kotler ve Lee geleneksel dış yardım, inovasyon, eğitimde iyileştirme, ekonomik kalkınma modelleri, mikrofinans, meslek eğitimi ve sosyal pazarlama da dahil olmak üzere yoksulluğun azaltılması için önerilen yolları tek tek değerlendiriyorlar.

Lee ve Kotler, neden o kadar çok yoksullukla mücadele programının başarısız olduğuna dair çok önemli yeni içgörüler sunuyor ve çok çok daha iyi sonuç alınabilecek yeni bir paradigma öneriyorlar.

4) İşte Taraftar İşte Marketing

Spor sektörünün de diğer sektörler gibi rekabet ortamı olduğu için pazarlamaya ihtiyacı var elbette! Fakat spor markasının varlığını sürdürebilmesi için sahada kazanmaktan çok taraftarların bağlılığı kazanması, onları elinde tutabilmesi çok önemli. Kotler bu kitabında spor endüstrisinin taraftarlarını elinde tutmasını sağlamak için sağlam tüyolar veriyor.

5) 10 Ölümcül Pazarlama Günahı

Kotler’e göre pazarlama dünyasının tozlu sayfalarına kaldırılan çoğu markanın başarılı olamaması, onların 10 ölümcül pazarlama günahını işlediklerinden kaynaklanıyor. Bu kitabında işlenen 10 büyük günahın açıklamasını tek tek yapıyor ve bunlardan nasıl arınacağınızın cevabını fazlasıyla veriyor! Bu Dünya’nın tozlu sayfalarına kaldırılmak istemiyorsanız okumanızı şiddetle tavsiye ederim!

6) İyi Şirket

Sosyal amacınızı nasıl bulabilir ve nasıl kampanyalar düzenleyebilirsiniz?

Müşterileri sosyal bir amacı destekleyen şirketinize katılmaya nasıl ikna edebilirsiniz?

Ürün satışlarını ve müşteri ilişkilerini bağışlarla nasıl destekleyebilirsiniz?

Çalışanları zamanlarını ve yeteneklerini sizin amacınıza sunmaları için nasıl teşvik edip örgütleyebilirsiniz?

Malum kötümserlerle ve yıkıcı eleştirilerle nasıl baş edebilirsiniz?

Tüm bu soruların cevaplarını Philip Kotler’inde katkıda bulunduğu bu kitapta bulabilirsiniz! İyi Şirket, kurumsal bir sosyal sorumluluk incelemesi olarak değil, iş kurucular için yazılmış bir cep kitabıdır. İyi Şirket, dünyanın her yerinden en güncel örneklerle, iyi şeyler yaparak, iyi bir şirketin nasıl olunacağını gösteriyor.

Yazar hakkında

Göktürk Ülker

1996 yılında Konya'da dünyaya gözlerini açtı. Akdeniz Üniversitesi'nde Biyomedikal Cihaz Teknolojisi okuyor. 22 senelik hayatına çok fazla anı sığdırdığına inanıyor. Biraz müzisyen, biraz tasarımcı, biraz girişimci. Konuşmadan duramaz. 2 kedi sahibi.